dinsdag 27 mei 2014

Een reactie van Jan en Henrieke uit Capelle a/d IJssel..

Het is vandaag een week geleden dat we het eerste 'geef het door' bijbeltasje aan Jan overhandigden. Gisterenavond kregen we van hen het onderstaande mailtje.

Vanavond na het eten zijn we met het tasje aan de gang gegaan. We lazen uit een kinderbijbel het verhaal van Zacheüs. Dat was een mooie inleiding op wat we met de kinderen wilden bespreken/doorgeven. Zacheüs z'n hart veranderde omdat Jezus met hem sprak. Hoe kan ons hart veranderen. Jezus spreekt niet zo met ons als dat Hij met Zacheüs deed. Zo kregen we het over de Bijbel en dat ouders de Blijde Boodschap weer aan hun kinderen doorgeven. We hadden het over geloof. Wat is dat? En hoe ga je dan geloven? We hadden het over een tekst uit Romeinen 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God. Maar wat als er geen Bijbel is en niemand je verteld over God? Zo kregen we het over het belang van de Bijbel in je eigen taal en wat een grote klus dat is.
Noëmi begon met schrijven maar vond het erg moeilijk. Mirjam heeft een aantal verzen overgeschreven maar merkte wel dat ze er het geduld niet voor had, ze wilde liever wat anders gaan doen.
Jan vond het lastig om de concentratie vast te houden, nauwkeurig werken. Hoofdletters etc.. Maar het heet niet voor niets monnikenwerk :-) met veel rusten en geduld kom je er vanzelf maar het is inderdaad een enorme klus, alleen het schrijven al.
Al met al een leuke ervaring om ook als gezin mee bezig te zijn.
En ik zelf merkte wel dat de tekst die ik overschreef meer binnenkwam. Omdat je schrijft en er over nadenkt hoe en wat je opschrijft, blijft het beter hangen. Maar wat een enorme klus!! Ik heb nu nog maar een paar verzen geschreven, laat staan een heel boek of de hele Bijbel! Het bepaald me er bij dat ik echt heel dankbaar ben, dat de bijbel voor mij zo voorhanden is en ook nog eens in een heleboel verschillende uitvoeringen. Ook wij, ook ik had een van die mensen kunnen zijn die het Woord van God nog niet in z'n eigen taal heeft. Het is een geweldige boodschap.....geef het door!! 

Jan en Henrieke hebben het tasje doorgegeven aan Jannie Bakker.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie. We zullen het zo snel mogelijk op ons blog weergeven.